ΜΕ ΦΛΟΣ ΡΟΥΑΓΙΑΛ

ΜΕ ΦΛΟΣ ΡΟΥΑΓΙΑΛ



Συντελεστές

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Παναγιώτης Κακαβιάς

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Κώστας Κατσαρόπουλος

ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λάλη Κοντοθεοδώρου

Από το ομόνυμο βιβλίο του Γιάννη Γαϊτάνου ¨Με φλος Ρουαγιαλ".





ΜΕ ΦΛΟΣ ΡΟΥΑΓΙΑΛ

Σε ελεύθερη διασκευή από το ομότιτλο βιβλίο του Γιάννη Γαϊτάνου


Η ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η ιστορία εκτυλίσσεται στην Καβάλα, στα τέλη της δεκαετίας ΄50 και στις αρχές του ΄60.

Τότε που ξεκίνησε η εισαγωγή ξένων καπνών στην Ελλάδα και η πρόσμιξή τους με τα ελληνικά γεγονός που οδήγησε τα καπνοχώρια σε μαρασμό, τους καπνεργάτες στην ανεργία και τους μεταπράτες καπνέμπορους στη σταδιακή οικονομική καταστροφή.

Ο Δημήτρης έζησε αυτή την αλλαγή μέσα από τη δική του οικογένεια, μια από τις ισχυρότερες και πλουσιότερες οικογένειες καπνεμπόρων στην πόλη.

Είχε μόλις τελειώσει το Γυμνάσιο και ετοιμαζόταν για τις σπουδές του στην Αγγλία, όταν μπλέχτηκε μαζί με τον επιστήθιο φίλο του, Τάκη, σε μια περιπέτεια εξωπραγματική για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της πόλης.

Ψάχνοντας να βρουν τον Μάριο Λάρδη, νομίζοντας πως είναι ο κρυφός εραστής της Πανδώρας, του εφηβικού έρωτα του Δημήτρη γίνονται μάρτυρες μιας δολοφονίας : ο Μάριος Λάρδης, δολοφονεί εν ψυχρώ έναν Αμερικάνο μεταπράτη καπνών –και όχι μόνον– και στη συνέχεια βρίσκεται ο ίδιος νεκρός σε ένα δήθεν αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Αποκρύπτοντας τον φόνο και πιστεύοντας λανθασμένα πως ο Μάριος Λάρδης ήταν ο εραστής της Πανδώρας, ο Δημήτρης έφυγε από την Καβάλα. Από μακριά, βίωσε την οικονομική καταστροφή του πατέρα του, που τον οδήγησε στην αυτοκτονία καθώς και την βαθιά του απογοήτευση από τη συμπεριφορά της Πανδώρας.


Με τα χρόνια, ανίκανος να αντιδράσει επί της ουσίας, πέρασε σε μια γενική απαξίωση της ζωής του και των αξιών γενικότερα μηδενίζοντας τα πάντα γύρω του.

Ώσπου ένα βράδυ, δέχεται ένα γεμάτο αγωνία τηλεφώνημα της Πανδώρας που τον πληροφορούσε πως ο Μάριος Λάρδης ζει…

Επιστρέφει στη γενέτειρα πόλη του και εκεί, ξετυλίγοντας μαζί της το κουβάρι των αναμνήσεων, θα λύσουν τις παλιές παρεξηγήσεις και το μυστήριο του θανάτου του Μάριου Λάρδη, ο Δημήτρης θα προσπαθήσει να κάνει την πρώτη και τελευταία υπέρβαση του εαυτού του, σαν τελευταίο φόρο τιμής στην κατεστραμμένη ζωή του: να βρει και να τιμωρήσει τον Μάριο Λάρδη!

Μαζί με την Πανδώρα θα αναζητήσουν και θα κυνηγήσουν τον Μάριο Λάρδη. Θα τον εντοπίσουν και θα τον βρουν στην Κωνσταντινούπολη.

Εκεί, για μια άλλη μια φορά, θα απογοητευτούν, καθώς μετά τις εξηγήσεις που ο Μάριος Λάρδης θα τους δώσει, θα μάθουν πολύ σύντομα πως πέθανε σκηνοθετώντας και πάλι το θάνατο του και στέλνοντας τους το μήνυμα πως: «η εξουσία μπορεί να αλλάζει πρόσωπο αλλά η δύναμή της παραμένει»,

Ο Δημήτρης και η Πανδώρα επιστρέφουν στην Καβάλα, απογοητευμένοι αλλά με λυμένες πλέον τις παλιές παρεξηγήσεις ανάμεσα τους, χωρίζουν με την αόριστη υπόσχεση πως στο μέλλον μπορεί να ξανασυναντηθούν…


ΟΙ ΗΡΩΕΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ : «Λέγομαι Δημήτρης Ρενιέρης. Κάποτε ήμουν δημόσιος υπάλληλος, τώρα πια είμαι συνταξιούχος.

Έζησα τα εφηβικά μου χρόνια στην Καβάλα, το μεγάλο κέντρο εμπορίας καπνού, τη δεκαετία του ΄50. Έζησα την οδύνη και την καταστροφή των καπνεμπόρων όταν ενσωματώθηκαν στη διεθνή αγορά μέσα από την άνιση εμπορευματική σχέση με τους ξένους…

Είμαι ένας άνθρωπος χωρίς ιστορία, χωρίς πρόσωπο, χωρίς τίποτα.

Όλη μου η ζωή ήταν μια απεγνωσμένη αναζήτηση ταυτότητας που ακόμα και σήμερα δεν έχω βρει. Μπήκα στην Αριστερά και μετά δεν ξέρω τι έγινε. Μάλλον χάθηκα στις δαιδαλώδεις ερμηνείες του Μαρξ.

Δεν περιμένω τίποτα πλέον. Λυπάμαι μόνο για τα πρόσωπα που αγάπησα και που ολοένα λιγοστεύουν…»

*Με αυτά τα λόγια σκιαγραφεί ο ήρωας τον εαυτό του στην ιστορία.


ΠΑΝΔΩΡΑ: Η μοιραία γυναίκα της ιστορίας.

Από την εφηβεία της ήταν πολύ όμορφη και γοητευτική.

Η Πανδώρα μεγάλωσε ακριβώς με τις ίδιες προγραφές με εκείνες του Δημήτρη. Μοναχοκόρη και γόνος αστικής μιας από τις πλέον ευκατάστατες οικογένειες της επαρχιακής πόλης.

Η Πανδώρα ερωτεύτηκε με το πάθος της νιότης της τον Άγγλο Μίκυ Λόρινγκ. Όταν αποκαλύφτηκαν οι βρομοδουλειές που έκανε, σαν συνεργάτης του Μάριου Λάρδη, εκείνος την εγκατέλειψε και η Πανδώρα απογοητεύτηκε πολύ. Λίγα χρόνια αργότερα, έκανε ένα γάμο από συμφέρον.

Αυτά τα δύο γεγονότα σε συνδυασμό τής δημιούργησαν μια ψυχική νεύρωση και την οδήγησαν σε ένα μοναχικό τρόπο ζωής κλεισμένη στο παλιό πατρικό της σπίτι.


ΜΑΡΙΟΣ ΛΑΡΔΗΣ : Γοητευτικός 35άρης σε στυλ Κλάρκ Γκέημπλ, μεσάζων στην εμπορία καπνού αλλά μεσάζων και σε άλλες ύποπτες εμπορίες.

Καιροσκόπος, δόλιος, πανούργος και ύπουλος.

Από πολύ νέος επέλεξε την πλευρά της δύναμης, της εξουσίας και του χρήματος. Για να τα αποκτήσει όλα αυτά, θα έκανε τα πάντα.

Είχε πάντα την οξυδέρκεια να διαλέγει τη «σωστή» πλευρά και τη διορατικότητα να καλύπτει τις βρόμικες δουλειές του και να μην αφήνει πίσω του ίχνη και αποδείξεις που θα μπορούσαν ενδεχομένως να τον οδηγήσουν ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Η απελευθέρωση από την γερμανική Κατοχή τον βρήκε κάτοχο μιας αξιόλογης περιουσίας και με βάση αυτήν έκανε «νέο ξεκίνημα» στο καπνεμπόριο έχοντας σκοπό να εκμεταλλευτεί κάθε οικονομική πτυχή του οικονομικού σχεδίου Μάρσαλ.

Όταν «αναγκάζεται» να δολοφονήσει εν ψυχρώ τον συνεργάτη του, δεν διστάζει να σκηνοθετήσει τον ίδιο του τον θάνατο και με άλλη και ταυτότητα να συνεχίσει τη ζωή του.

Το ίδιο τρυκ θα χρησιμοποιήσει και με τον Δημήτρη και για άλλη μια φορά θα σκηνοθετήσει τον θάνατό του και με νέα ταυτότητα θα συνεχίσει τη ζωή του.

«Η εξουσία μπορεί να αλλάζει πρόσωπο αλλά η δύναμή της παραμένει», αυτό ακριβώς εκπροσωπεί ο Μάριος Λάρδης στην ιστορία.



Κακαβιάς Παναγιώτης

Σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή ΣΤΑΥΡΑΚΟΥ όπου πήρε και το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ σχολών κινηματογράφου για την μικρού μήκους ταινία του ΦΥΓΗ το 1982.

Σκηνοθέτης σε πολλές μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ). Περισσότερα

Επικοινωνία

Τηλέφωνο: +30 2106654752

E-mail: kakavias@otenet.gr
Πλουτάρχου 2, Γέρακας, Αττική, Τ.Κ. 15344